mandag 9. februar 2009










Markedsundersøkelse!


Oppgaven gikk ut på å spørre mennesker om noen spørsmål om forbruken dems av plastikkposer eller flergangs poser.
Det var spørsmål om treng og miljø også på undersøkelsen våres.
Vi skulle spørre 50 stk om de 9 forksjellige spørsmålene som lærerne våres hadde lagd til oss.
Vi begynte begynte ca. 10.45 og var ferdig klokka 2. Det gikk ganske greit, alle vi spørte var villige til å bruke tiden sin på å svare på spørsmålene våres.

Det spurte flest 15-18 åringer. Det var ganske likt med kjønnene. Det var flest som gikk i klesbutikker, men det var også ganske mange som gikk inn på matbutikker. Nesten alle bæret det i en plastpose, men også i pappesker og handlenett. Veldig mange ville benytte sjansen av billige fleregansk handlenett om det var billig nok eller gratis. Noen svarte også nei.
Kiwi og Meny er to butikker som tilbyr fleregangs handlenett.
Det var noen som syntes shoppingnettet sitt utseende var viktig, men det var også mange som ikke syns det var noe viktig.
Det var veldig mange som ikke tenkte på miljøet når dem handlet, men det var også noen som gjordet det.
Det var så og si ingen som syntes miljøet var vikrig når dem valgte type handlenett.


Logg!

16.02.09
I dag har jeg lagd noen kisser om hvordan jeg skal ha handlenette mitt, det gik ganske greit. tegnet noen forksjellige fasonger og tilbehør som skal være på handlenette. Så har jeg også begynt med proto typen, men eer ikke helt ferdig. har målt opp hvor står lengden, bredden skal være.

18.02.09
I dag lærte vi å fotooverføring med rammelim.
Først skulle vi finne ett bildet som vi skulle overføre.(skrive det ut) Det bildet skulles limes på prøvelapp( rette mot rette). Så skulle det tørkes i 1 time. Når det hadde gått en time så skulle vi strike lappen i 5 min. Så skulle vi legge det i vannbad i 20 min. Siste punktet var å rulle av papiret. Det gikk kjempe bra med meg og bildet ble fullført helt som det skulle.

Jeg begynte litt på proto typen min, fikk bare gjennomført sidene på den.

19.02.09

I dag ble jeg ferdig med proto typen min. jeg syns det hjelper veldig mye med å lage den først, får da vet jeg åssen jeg skal gjennomføre handlenette. Jeg begynte med å finne det stoffe som jeg skulle bruke, og sette nåler i den sånn at jeg kunne si de sammen, jeg fikk ikke sydd de sammen siden vi slutter tidligere og da fikk jeg ikke noe tid til å sy den sammen.

02.03.09

I dag har jeg sydd sammen handlenette mitt.
Sydda sidene sammen, og klipte ut hanken jeg skulle ha på den. Det jege har igjen er å sy toppen av handlenette sammen sånn at det går ann å holde den. Og så har jeg tenkt å legge et lite bildet på midten sånn at det ser mer spennende ut.

04.03.09

Nå er det snart tid på å bli ferdig med handlenette, og det er like før.
det jeg gjordet i dag var å legge nåle rundt den åpningen som varene skal inn i. Det tok en god stund siden etter hver begynte stoffe å krølle seg og da måtte jeg ta forje nål ut og legge den ett annet sted, men jeg ga ikke opp øvelsen gjør til en mester :)
Så sydde jeg den sammen, viss jeg ikke hadde lagd den store kanten hadde ikke hadde det blitt stygt trur jeg.

05.03.09

I dag le jeg endelig ferdig med handlenette mitt. Jeg sydde ferdig håndtake og satt på ett bildet med tektst, jeg syns det var ganske så lett trudde det kom til å bli mye verre. Men det var lett som bare det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar